REUTERS / NASA

Науковці Інституту полярних і морських досліджень імені Альфреда Веґенера (Бремергафен, Німеччина) виявили рекордну концентрацію синтетичних частинок у брилах криги Північного Льодовитого океану.

Як повідомляє Deutsche Welle, деякі аналізи показали понад 12 тисяч мікрочастинок пластику на літр льоду. Результати дослідження оприлюднили у фаховому часописі Nature Communications.

Читайте такожУ Великобританії можуть заборонити продаж пластикових трубочок

Зазначається, що вчені дослідили зразки льоду з п'яти різних регіонів поблизу Північного полюсу, які зібрали під час полярних експедицій у 2014 та 2015 роках. Для досліджень використовували спеціальний інфрачервоний спектрометр, який виявляє мікрочастинки діаметром в одну шосту волосини.

Таким чином фахівці виявили в кілька разів вищу концентрацію пластику у зразках криги, у порівнянні зі зразками попередніх досліджень. Загалом учені знайшли 17 видів штучних матеріалів, серед яких - поліетилен і поліпропілен, лак, нейлон тощо.

Понад половина виявлених мікрочастинок мають діаметр в одну двадцяту міліметра.

Науковці занепокоєні тим, що ці частки можуть слугувати поживою для ракоподібних та інфузорій. Дослідники припускають, що мікрочастинки пластику також можуть доволі швидко осідати на океанічне дно внаслідок того, що обростають водоростями, бактеріями і стають важчими.

Серед причин забруднення Північного Льодовитого океану пластиком називають розвиток міжнародного мореплавства та рибного господарства.

Раніше повідомлялось, що науковці відкрили фермент, який роз'їдає пластик усього за кілька днів. У звичайних умовах на розпад пластику необхідно приблизно 400 років.