Ілюстрація REUTERS

Міністерство інфраструктури за підтримки Європейської комісії найближчим часом запустить проект ClimaEast для зниження викидів вуглекислого газу і забруднення автомобільним транспортом навколишнього середовища.

Читайте такожКонцентрація вуглекислого газу в атмосфері Землі досягла критичної позначки

Про це під час круглого столу повідомив начальник відділу безпеки руху Міністерства інфраструктури Антон Щелкунов.

Відео дня

«Потрібно переймати досвід європейських країн у сфері скорочення викидів вуглекислого газу автотранспортом. В Україні немає чіткого поняття даної проблематики і не слід її ігнорувати. Реалізація проекту допоможе не тільки у сфері транспорту нашій країні, але і Європейському Союзу», - сказав Щелкунов.

Як у свою чергу повідомив начальник відділу кліматичної політики і звітності департаменту з питань зміни клімату і захисту озонового шару Мінекології Михайло Чиженко, проект наступного тижня буде подано до Кабінету міністрів.

Читайте такожЄвропарламент ратифікував Паризьку угоду щодо клімату

«Цей проект вже пройшов розгляд у десяти органах центральної влади. Я сподіваюся, що наступного тижня він буде поданий на затвердження в Кабінет міністрів України», - сказав чиновник.

Згідно з представленою на круглому столі презентацією, проект передбачає детальний аналіз практики країн-членів ЄС у сфері зменшення викидів парникових газів на автомобільному транспорті, а також аналіз поточної державної політики України у цій сфері. Результатом проекту стане розробка заходів, які допоможуть Україні виконати взяті на себе зобов'язання у сфері зниження викидів автотранспортом.

Як повідомляв УНІАН, за словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, до 95% від загальних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря у великих містах України становлять викиди від автомобільного транспорту. За його словами, світовий досвід показує, що головними напрямами у вирішенні зазначених проблем в Україні повинні стати впровадження нових технологій і стандартів за умови відповідного технічного регулювання та стимулювання з боку держави.

З 1 січня 2014 року до 1 січня 2016 року в Україні діяв екологічний стандарт «Євро-4» (екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах. Введений в Євросоюзі в 2005 році, діяв для легкових авто до 1 вересня 2009).

З 1 січня 2016 року набула чинності норма закону про впровадження стандарту «Євро-5». Таким чином, до країни заборонене ввезення автомобілів, що не відповідають екологічним вимогам цього стандарту, тобто таких, яким більше 5 років (старше 2010 року).