032.ua

Як передає кореспондент УНІАН, презентація електробусу відбулася напередодні в рамках робочого візиту на Львівщину міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського, який відвідав одне з підприємств концерну «Електрон» де ознайомився з його технологічними і виробничими процесами.

Символічний ключ від першого електробуса вручено міському голові Львова Андрію Садовому.

За словами очільника міста, «унікальність електробуса в тому, що на робочу зміну, якщо б це був автобус, на дизпаливо слід було б витратити, орієнтовно, 2,5 тис. грн. На зміну електробуса – 250 грн. Плюс фільтрів не треба, плюс екологія. Зараз електробус буде проходити сертифікацію і випробування на дорогах Львова. До кінця цього року він вже буде на одному з маршрутів. Електробус буде на балансі «Львівелектротрансу» і вартість поїзду у ньому буде така ж, як і у електротранспорті».

Читайте такожУ Луцьку курсуватиме перший громадський електробус

Електробус моделі Е19101 – сучасний екологічний транспорт нового покоління, його вартість становить 9 млн грн. Міська рада Львова закупить у цьому році 1 електробус.

Довідка. Низькопідлоговий 12-тиметровий електробус «Електрон» моделі Е19101 розрахований для перевезення до 100 пасажирів. Для осіб з обмеженими можливостями передбачено відкидний пандус та місце в салоні, обладнане ременями безпеки. Рідинна система опалення (включаючи автономний обігрівач) та кондиціонери забезпечують оптимальний мікроклімат в салоні. Пневматична підвіска електробуса має функцію «кнілінг» – зниження кліренсу електробуса для зручності посадки пасажирів.

В якості приводу використовується ведучий міст із вбудованим тяговим електродвигуном. Потужність тягового двигуна електробуса – 230 кВт. Тяговий інвертор працює в режимі векторного керування електродвигуном, що дозволяє добитися високої точності й оперативності регулювання швидкості і моменту на валу двигуна, а також забезпечує високий ККД за рахунок мінімізації втрат на нагрівання та перемагнічування.

Максимальна швидкість електробуса – 70 км/год, а його пробіг без підзарядки батарей складає понад 200 км.

Акумулятори електробуса безпечні в експлуатації і мають великий ресурс (від 5000 до 8000 циклів «заряд-розряд» залежно від умов експлуатації й обслуговування). Бортовий зарядний пристрій забезпечує зарядку батареї від мережі 380 В. Додатково може бути встановлений пантограф для зарядки батареї електробуса від тролейбусної контактної мережі. Характеристики батарей дозволяють здійснювати швидку зарядку високим струмом (за 15-20 хвилин до 70% загальної ємності батарей). Безперервний контроль за параметрами джерел живлення здійснює система контролю й обслуговування батареї BMS (Battery Management System).

Система управління високовольтними та низьковольтними ланцюгами здійснюється за допомогою CAN-шини. На дисплеї водія відображається повна інформація про режими роботи всіх вузлів і стан окремих компонентів.

Вартість електробуса – 9 млн грн.

В електробусі застосовано гальмівну систему EBS (двоконтурна – ABS, ASR), а також стоянкове і світлофорне гальма. Кузов електробуса виконаний з нержавіючої сталі.

Головні переваги електробуса «Електрон» перед існуючими видами міського транспорту: відсутність шкідливих викидів в атмосферу; підвищений комфорт для пасажирів за рахунок низьких рівнів шуму і вібрації в салоні; зниження загальноміського шумового фону; низькі витрати на обслуговування та ремонт.