Вчені запропонували поліпшити екологію за допомогою безпілотних таксі

20:37, 06 липня 2015
Зменшення викидів
348

Перехід на безпілотні таксі дозволить значно скоротити кількість виділених сучасними машинами шкідливих газів і заощадить гроші власникам таксопарків.

Фото: nature video / YouTube

До такого висновку прийшли вчені з Національної лабораторії імені Лоуренса в Берклі, передає Lenta.ru. У підрахунках дослідники орієнтувалися на 2030 рік. Вони з'ясували, наскільки економічними та екологічними будуть безпілотні таксі до цього часу, але не стали пророкувати, наскільки велике поширення отримає ця технологія до зазначеного терміну.

Читайте такожВчені: викиди вуглекислого газу несуть непоправну шкоду екосистемі світового океану

Згідно аналізу, викид парникових газів на милю (близько 1,6 км) пробігу у безпілотного таксі-електромобіля скоротиться на 90% порівняно з автомобілем 2014 року випуску з традиційним двигуном і зменшиться в межах від 63 до 82% при співставленні з приватними машинами з гібридним двигуном. За зразок бралися проекти гібридних авто, які планується запустити у виробництво в 2030 році.

На думку авторів, головну роль в цьому відіграє поява в таксопарках одномісних і двомісних безпілотних авто. Спираючись на дані Федерального управління шосейних доріг США, вони зазначили, що у більшості випадків сучасні американці викликають таксі для поїздок в поодинці. Компактні машини дозволять значно заощадити витрату електроенергії і пов'язаний з її виробництвом викид газів в атмосферу.

Другий чинник - поява більш екологічних схем отримання електроенергії. Очікується, що електростанції почнуть переходити на них до 2030 року, і це також дозволить зменшити кількість викидів.

Додатково дослідники проаналізували, наскільки витратними у виявляться авто з різними типами двигунів у 2030 році. За їх оцінками, при пробігу 19,3 тис. км на рік (середньостатистичний показник для приватних авто в США) електромобіль обійдеться власникові все ще дорожче, ніж машина з традиційним двигуном.

Але при пробігу від 64,3 тис. до 112,6 тис. км на рік (середньостатистичний показник для таксі в США) найбільш економний варіант - електромобіль або машина з водневим двигуном. У розрахунках враховувалися витрати на експлуатацію, страховку, паливо і вартість самого авто (з розрахунку покупки в розстрочку на 5 років). Хоча сам транспорт коштує дорожче, паливо для нього обходиться дешевше.

Надалі вчені планують провести додаткові дослідження в області оптимального дизайну безпілотних таксі і більш реалістично змоделювати функціонування подібного таксопарку в умовах сучасних мегаполісів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter