Boeing 747 компанії Virgin Atlantic / фото virgin.com

Вчора вночі з Орландо (Флорида, США) в Лондон вилетів пасажирський лайнер Boeing 747 компанії Virgin Atlantic, паливні баки якого були заправлені сумішшю авіаційного палива й палива з викидів китайського сталеливарного заводу.

За оцінками незалежних експертів, використання комбінованого палива LanzaTech скорочує викид парникових газів більш ніж на 70% у порівнянні зі спалюванням звичайного авіапалива, пише Naked Science.

Паливо можна робити з різних газів, що входять до складу викидів промислових підприємств; компанія LanzaTech спеціалізується на переробці монооксиду вуглецю (чадного газу). Замість того, щоб скидати чадний газ в атмосферу, його вловлюють і направляють у резервуари з культурою мікроорганізмів, які живляться сумішшю оксидів вуглецю і водню та виділяють етиловий спирт. Етанол потім переробляють на різні продукти, в тому числі в парафіновий синтетичний гас, придатний для використання в якості палива для літаків.

Відео дня

Читайте такожНорвегія до 2040 року перейде на електричну авіацію

Представник LanzaTech Фрейя Бертон зазначила, що монооксид вуглецю, використаний для виробництва палива для рейсу Virgin Atlantic, не є парниковим газом, але руйнує озоновий шар і тому непрямим чином сприяє глобальному потеплінню. Крім того, згорання виготовленого з нього палива дає менше токсичних продуктів (оксидів азоту та сірки), а також сажі, ніж згоряння звичайного авіаційного гасу.

Технологію розробили фахівці LanzaTech і Тихоокеанської Північно-Західної національної лабораторії, однією з національних лабораторій Міністерства енергетики США. Створене за цією технологією паливо пройшло сертифікацію і було схвалене для використання в пасажирській авіації в сумішах із звичайним авіаційним гасом з часткою синтетичного палива до 50%.

П'ятдесят відсотків - це багато: раніше літак Alaska Airlines пролетів від Сіетла до Вашингтона на паливі з 20% біопалива, у січні цього року авіакомпанія Qantas протестувала паливо, що на 10% складається з продуктів переробки гірчичного масла. А літаки компанії United, що літають між Сан-Франциско і Лос-Анджелесом, вже два роки використовують суміш із 70% авіапалива і 30% біопалива з рослинних олій і водоростей. У 2016-му ВМС США, а в минулому році Міноборони Швеції випробували військові літаки, заправлені біопаливом на 100%.

У прес-релізі Virgin не згадуються контракти на поставку альтернативного палива LanzaTech, проте наголошується, що ціна альтернативного палива заставна з вартістю звичайного авіаційного гасу. Це дозволить Virgin з деякою регулярністю заправляти свої літаки паливом, отриманим шляхом переробки викидів промислових підприємств.

Раніше УНІАН повідомляв, що Швеція 1 квітня запровадила екологічний податок при продажу авіаквитків. Він справляється майже з усіх пасажирів і має на меті зменшення впливу повітряних перевезень на клімат.