Понеділок,
23 жовтня 2017

Вчені вважають, що зможуть повернути втрачений аромат всім сортам троянд

Вчені виявили фермент (RhNUDX1), що грає ключову роль у формуванні аромату троянд.

flickr.com/60886902@N04
Багато троянд втратили аромат через селекцію / flickr.com/60886902@N04

Нове відкриття дозволить повернути квітам приємний запах, який вони втратили за століття селекції, стверджують автори статті в журналі Science.

Сорти троянд піддавалися селекції, головним чином, через їх зовнішні властивості. У результаті колись сильні аромати цих квітів стали набагато менш вираженими, передає Lenta.ru.

Фахівці, які досліджували запах троянд, концентрували свої зусилля на каскаді біохімічних реакцій, що виробляє ароматні алкогольні з'єднання (монотерпени) за допомогою особливих ферментів (терпенових синтаз).

У Колумбії відмовилися від розпилення гербіцидів над полями коки

Проте Жан-Луї Маньяр (Jean-Louis Magnard) з Ліонського університету і його колеги виявили, що аромат троянд надає зовсім інший фермент. Дослідники порівнювали транскриптоми двох сортів — Papa Meilland (з сильним запахом) і Rouge Meilland (майже без запаху), визначаючи їх відмінності на генетичному рівні.

З'ясувалося, що фермент RhNUDX1, діючий в цитоплазмі клітин, що розташовані на пелюстках троянд, створює відомий монотерпен гераніол — один з основних компонентів рожевого масла.

Маньяр зазначає, що в майбутньому ботаніки зможуть застосовувати ген, що кодує фермент RhNUDX1, і повернути яскравим трояндам втрачені ними у минулому аромати.