фото ЮНІСЕФ

Науковці заявили про те, що поточна посуха на Близькому Сході буде тривати протягом ще 10 тисяч років. Відповідні висновки були зроблені дослідниками на основі аналізу кліматичної історії регіону за останні 130 тисяч років, повідомляється в статті, опублікованій в Journal of Quaternary Science, пише ZN.UA.

Читайте такожГлобальне потепління допомогло розв'язати громадянську війну в Сирії - вчені

У ході дослідження науковці проаналізували ізотопний склад сталагмітів в печері Кале-Корд на північному заході Ірану. Сталагміти, як пояснюють науковці, фактично безперервно формуються всередині печер в результаті руху крапельок і потоків води, що стікає по їхніх стінах і стелі. Ця вода, в свою чергу, потрапляє в печери з поверхні, і її ізотопний склад відображає те, який клімат панував у регіоні під час формування різних верств сталагміта.

Проаналізувавши історію формування сталагмітів у Кале-Корд за останні 130 тисяч років, науковці розкрили цікаві коливання клімату довжиною в кілька тисяч років, які в цілому повторювали те, що вони вже бачили при аналізі зразків льоду Гренландії. Це означає, що клімат в Північній Атлантиці і на Близькому Сході були нерозривно пов'язані один з одним і керувалися одними і тими ж механізмами.