Иллюстративная фотография / wikipedia.org

Висока активність вулканів могла стати однією з причин поступового охолодження поверхні Світового океану протягом 1800 років, повідомляють Метеовести з посиланням на журнал Nature Geoscience.

Поверхня Світового океану продовжила б охолоджуватися, якби не початок промислової революції, яка в кінцевому підсумку привела до глобального потепління.

Одні з самих мінімальних температур були зафіксовані між 16 і 18 століттями — періоду, відомого як «малий льодовиковий період». Для того, щоб проаналізувати тенденції, команда вчених згрупувала дані про температурні зміни за 200 років з 57 досліджень, що проходили до цього, і прийшла до висновку, що значна вулканічна активність дійсно знижувала температуру поверхні Світового океану. Лише діяльність людини змінила цей тренд.

Читайте такожГлобальне потепління не призведе до загибелі білих ведмедів: вони врятуються завдяки оленям та гусям - вчені

Відзначимо, для всього Світового океану середня температура поверхневих вод становить 17,54 градуси. В північній півкулі — приблизно на 3 градуси вище, ніж у південній. Це є наслідком того, що акваторії, розташовані на північ від екватора, поглинають приблизно на 40% більше тепла, ніж води південних широт. Істотні відмінності є і в середніх температурах окремих океанів. Дослідники показали, що океани можуть поглинати і захоплювати більше тепла, ніж атмосфера протягом тривалих періодів часу, що послаблює глобальні зміни температури в короткостроковій перспективі.

«Ми аналізували, як змінювалася температура на основі декількох вимірювань, зокрема, морських відкладень в холодних і тропічних зонах. Результати були зіставлені з даними, отриманими на землі — річних кілець дерев і крижаних кернів. Всі разом вони довели тенденцію до зниження температури», — розповів один з дослідників Грем Мортин.