Субота,
19 серпня 2017

Вчені відкрили нове джерело чистої енергії з величезним потенціалом

Нове джерело чистої енергії відкрили вчені Лабораторії нанобіології Політехнічної школи Лозанни - осмотичний. Енергія виробляється при контакті прісної води з солоною через мембрану товщиною в три атоми, в якій і полягає головна інновація. Матеріал про відкриття опубліковано в журналі Nature.

Steven Duensing / National Center for Supercomputing Applications

Про це пише Hightech.fm.

Ідея дуже проста: напівпроникна мембрана відокремлює дві рідини з різною концентрацією солей. Іони солі проходять крізь мембрану, поки концентрація солі не досягне рівноваги. Цей феномен називається осмосом. А оскільки іон це просто атом з електричним зарядом, при русі іонів солі може вироблятися електрика.

Система, винайдена вченими Лозанни, складається з двох ємностей з водою, розділених мембраною з дисульфіду молібдену. У мембрані є дрібні отвори, нанопори, через які проходять іони солі. У цей момент електрони іонів переносяться на електрод, який потім використовується для вироблення електроенергії.

У Франції запрацювала найбільша в Європі сонячна електростанція

Потенціал такої системи величезний. Згідно з розрахунками вчених, мембрана площею 1 кв. м, 30% якої покрито нанопорами, зможе виробляти 1 МВт електрики, достатньо, щоб підключити 50 000 звичайних енергозберігаючих лампочок. А оскільки дисульфід молібдену часто зустрічається в природі, всю систему неважко збільшити до промислових масштабів.