Трансгенные тополя растут быстрее обычных / University of Manchester

Зі зростаючим попитом на біомасу і великим потенціалом дерев, які використовують в якості палива, дослідники почали шукати методику, яка допомогла б збільшити кількість і обсяг рослин. Новітнє дослідження генних інженерів з університету Манчестера вносить свій серйозний внесок, пишуть Вести з посиланням на журнал Current Biology.

Група під керівництвом професора Саймона Тернера (Simon Turner) провела експериментальну роботу і навчилася маніпулювати зростанням і швидкістю розмноження дерев. Генетики "відредагували" два гени — PXY і CLE — які відповідають за швидкість поділу клітин у стовбурах дерев.

Читайте такожАльтернативна енергетика в Україні дорожчає через девальвацію гривні та закон "під оточення Януковича"

Висока швидкість росту тополь вже призвела до того, що вчені по всьому світу зацікавилися цими рослинами. На думку експертів, тополі можна використовувати одночасно і як біопаливну культуру, і для пом'якшення наслідків викидів вуглекислого газу в атмосферу Землі.

Експерименти з генетичної модифікації тополь, згідно з висновками вчених, призводять до так званої надекспресії генів. Внаслідок цього дерева ростуть вдвічі швидше звичайного і, в кінцевому підсумку, стають помітно вище, ширше в кроні і мають більше листя.

Нагадаємо, що раніше вчені вже демонстрували свої здібності маніпулювати розмірами живих організмів: група канадських біологів створювала мурах потрібних розмірів, змінюючи ступінь метилювання одного з генів комах.

"Наше відкриття ще має бути протестовано в польових експериментах, однак ми вже розуміємо, що дослідження має великий потенціал. З трансгенними тополями можна буде задовольнити зростаючий попит на біомасу як поновлюване джерело біопалива, а також створювати більше рослин для пом'якшення наслідків викидів вуглекислого газу в атмосферу планети", — розповідає професор Тернер в прес-релізі.