/ Фото УНІАН

Як передає кореспондент УНІАН, за це рішення проголосували 256 народних депутатів із 328, зареєстрованих у сесійній залі.

Законопроект встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, яка спрямована на попередження та запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про здійснення господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Суб'єктами оцінки впливу на довкілля є суб’єкти господарювання, уповноважені центральний і територіальні органи, інші органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадськість, а у визначених статтею 14 цього закону випадках - держава походження та зачеплена держава.

Відео дня

Здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішення про здійснення планованої діяльності, яка визначена цим Законом. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про здійснення планованої діяльності.

Читайте такожМінприроди до 25 липня оцінить втрати України внаслідок анексії Криму та окупації частини Донбасу

Перша категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає, зокрема, нафтопереробні заводи та теплові електростанції, деякі види будівництва та поводження з відходами; видобування нафти та природного газу на континентальному шельфі.

Друга категорія включає, зокрема, сільське господарство, лісівництво та водне господарство, видобувну і енергетичну промисловість; хімічну і харчову промисловість; туризм та рекреацію.

У процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості.

Рішення з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Якщо ним встановлено недопустимість здійснення планованої діяльності, то воно є підставою для відмови у видачі рішення про здійснення планованої діяльності.

Рішення з оцінки впливу на довкілля, інші рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади або органів місцевого самоврядування у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля можуть бути оскаржені будь-якою фізичною чи юридичною особою в судовому порядку, в тому числі з підстав порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля.

Законопроектом Кодекс про адміністративні правопорушення України доповнюється статтею 91-5 "Порушення вимог законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля". Крім того, зміни вносяться до Кримінального, Земельного, Водного та Лісового кодексів України, а також до Кодексу України про надра і низки законів.

Нагадаємо, 19 травня ВР не змогла прийняти цей законопроект і направила його у профільний комітет для доопрацювання.