Динозавр / plos.org

На думку вчених, вимерлі тварини могли використовувати його для терморегуляції або для зберігання поживних речовин, передає Naked Science з посиланням на журнал PLoS ONE.

Скам'янілі останки нового виду динозавра були знайдені в травні 2013 року в кар'єрі недалеко від міста Морелла на північному сході Іспанії. Дослідники назвали новий вид Morelladon beltrani. Вимерлі рослиноїдні динозаври становили в довжину від голови до хвоста 6 м, у висоту – 2,5 м.

Характерною особливістю М. beltrani було "вітрило", утворене високими шпильками, які кріпилися до хребців на спині тварини. Шипи у висоту сягали 31 см.

Читайте такожВчені назвали найбільш живучих тварин на Землі, які зуміли пережити динозаврів

Вчені висунули припущення, що це "вітрило" допомагало виживати динозаврам в умовах мінливого клімату. М. beltrani жив у ранньому крейдяному періоді близько 125 млн років тому. У той час у деяких районах давньої Іспанії посушливі періоди змінювалися вологими.

Можливо, динозаври використовували свої «вітрила», щоб регулювати температуру тіла так само, як слон використовує свої вуха, щоб звільнити надлишкове тепло тіла, кажуть вчені. За іншою версією, «вітрило» могло бути місцем для зберігання жиру, який використовувався, коли поживні ресурси закінчувалися.