Река Днепр / Фото УНИАН

Міністерство інфраструктури України 22 вересня отримало позитивний висновок державної екологічної експертизи при Міністерстві екології та природних ресурсів за проектом днопоглиблення річки Дніпро вартістю 50 млн грн.

Згідно з повідомленням прес-служби Мінінфраструктури, проект передбачає вилучення шару кам'яних порід на лімітуючих перекатах Дніпровського та Дніпродзержинського водосховищ.

Читайте такожОдеський морпорт проводить днопоглиблення для кораблів ВМС

Відео дня

«Міністерство інфраструктури висловлює подяку виконуючому обов'язки міністра екології та природних ресурсів Сергія Курикіна та його заступника Світлану Коломієць за підтримку в нашому прагненні завершити процедуру експертизи в найстисліші терміни. Завдяки налагодженій міжвідомчої співпраці проект, який обговорюється з 2013 року, нарешті вийшов на новий етап», - цитує прес-служба заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова.

Зокрема, Адміністрація морських портів України (АМПУ) надасть кошти для проведення днопоглиблювальних робіт на Дніпрі у розмірі 50 млн грн у вигляді поворотної допомоги.

Як відзначили в прес-службі, відповідні кошти закладено у фінансовий план Адміністрації морпортів на 2015 рік, який було затверджений Кабміном 16 вересня.

«Зараз для подальшої реалізації проекту необхідний позитивний висновок щодо експертизи проектної документації, яку проводить ДП «Укрдержбудекспертиза». Після цього буде відновлено тендерну процедуру на визначення підрядника для здійснення днопоглиблювальних робіт », - підкреслюється в повідомленні.

Як раніше повідомлялося з посиланням на дані міністерства, угоду з «Укрдержбудекспертизою» було укладено 12 червня, одразу після отримання оригіналу проекту, оскільки оригінали документації є необхідною умовою для проведення експертизи. Держпідприємство «Укрводшлях» оплатило вартість експертизи, термін проведення якої становить 60 днів, отже, висновки мали надійти до міністерства 11 серпня, однак їх досі немає.

У свою чергу Мінекології отримало проект на погодження від Мінінфраструктури 13 травня цього року, але висновок держекспертизи затримувався через вкрай забюрократизовану процедуру.

Як повідомляв УНІАН, проект днопоглиблення Дніпра було розроблено інститутом «Укррічтранспроект» на замовлення одного з найбільших виробників і експортерів сільгосппродукції в Україні - агрохолдингу «Нібулон» ще у 2013 році, проте проект так і не було реалізовано.

Лише цього року Мінінфраструктури знайшло кошти для запуску проекту, які надасть АМПУ у вигляді поворотної допомоги.

У цьому зв'язку міністерство вже пройшло частина етапів ще до отримання оригіналу документації, який компанія «Нібулон» передала 9 червня 2015 року.

Раніше транспортне відомство вже отримало погодження проекту від трьох облдержадміністрацій, Державної служби геології та надр України та Державного агентства рибного господарства.

Раніше міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський повідомив, що днопоглиблювальні роботи на Дніпрі можуть розпочатися у липні 2015 року. Він також зазначив, що орієнтовні терміни робіт з поглиблення річки становитимуть 2-3 місяці.

Читайте такожЕкологи закликають уряд заборонити промисловий видобуток піску в акваторії Дніпра

Варто відзначити, що компанія «Нібулон» неодноразово зверталася до Мініфраструктури за дозволом на проведення днопоглиблювальних робіт на Дніпрі. Станом на 2012 рік орієнтовна вартість цього проекту оцінювалася у 20 млн грн, які «Нібулон» готовий інвестувати у цей проект за умови надання знижки на портові збори у розмірі внесених інвестицій.

За оцінками експертів, основними причинами, що стримують вантажне і пасажирське річкове судноплавство, а також заважають нарощуванню обсягів річкових вантажоперевезень, є аварійно-небезпечні ділянки у Дніпровському та Дніпродзержинському водосховищах і недостатня пропускна здатність суднового ходу річки Південний Буг.

За даними Річкової інформаційної служби водних шляхів України, кількість суднопроходів (рейсів) по річці Дніпро у період навігації 2014 року збільшилася порівняно з аналогічним періодом 2013 року на 79,2% - до 5 538 суден.