shpilenok.livejournal.com

Іркутська область пропонує уряду РФ розглянути можливість реконструкції судна "Самотлор" - єдиного на Байкалі, призначеного для збору та очистки нафтовмісних і стічних вод з інших судів. Про це повідомив в. о. міністра природних ресурсів і екології регіону Олег Кравчук, передає ТАСС.

В даний час судно-збирач стоїть на причалі в порту Байкал і приймає скиди нечисленних судів, що заходять туди.

Відео дня

"Будівництво нового судна-збирача такого класу може обійтися досить дорого, тому ми неодноразово піднімали питання про реконструкцію "Самотлора" перед Мінприроди РФ. Однак фінансуватися за федерально-цільовою програмою "Охорона озера Байкал" цей проект не може, оскільки судно не є держвласністю. Компетенцію щодо вирішення цього питання в такому випадку має Мінтранс РФ, куди ми також вийшли з відповідною пропозицією", - зазначив Кравчук.

У прес-службі ВАТ "Східно-Сибірське річкове пароплавство" (ССРП, що входить до холдингу "Істлннд") кор.ТАСС повідомили, що реконструкція судна оцінюється в 250 млн рублів. З урахуванням негативної рентабельності, спрямовувати власні кошти на його реалізацію власник не вважає можливим. "Реалізація проекту можлива лише за підтримки федерального і регіонального бюджетів - Іркутської області та Республіки Бурятія", - сказали в ССРП.

Читайте такожВчені кажуть, що рівень води в Байкалі може знову знизитися

Окрім ремонту самого "Самотлора", пароплавство вважає за необхідне "створити комплекс, що складається з прийомних барж, які будуть розміщені в найбільш "гарячих" точках басейну і приймати підсланеві й стічні води, а "Самотлор", у свою чергу, прийматиме води з барж".

Альтернативний проект, що передбачає створення на Байкалі екофлоту, пропонують власники корабля "Трохим Якін". Своє судно вони вирішили обладнати вітчизняними установками, які перетворюють рідкі відходи з судів на біопаливо. Як зазначає керівник проекту Катерина Удеревська, вартість модернізації 1000 байкальських судів складе близько 1,5 млрд руб. За її словами, проект був підтриманий Громадською палатою РФ і може бути запропонований до держфінансування.

Фінансування проекту з профільної ФЦП є малоймовірним, вважає Кравчук, оскільки мова йде про судна, які перебувають у приватній власності.

За даними Мінприроди РФ, число маломірних суден, що використовуються на Байкалі та в Іркутському водосховищі, наближається до 6,5 тис. одиниць.

Забруднення неочищеними фекальними скидами і нафтопродуктами стало причиною появи нехарактерної для озера, але звичайної для боліт водорості спірогіра. На думку вчених, унікальному озеру, найбільшому резервуару чистої прісної води в світі, загрожує евтрофікація - процес поступового перетворення на болото.